Monday, April 6, 2009

virus demam melanda diriku iniiii...

khamis lepas aku rasa tak berapa sihat.masa lawat kawan kat hukm aku muntah sekali kat hospital tu..loya tiba..pastu aku pun balik ar pas habis keje..mcam biasa balik umah lepak2 jap guling2 atas katil.tiba2 aku rasa tekak aku macam kena cucuk dgn icepick..gila sakit sampai menitik gak air mato den ni..lepas tu terus aku nak cakap takleh..sakit gila lidah n tekak..kena santau ke haperrr nehh!! owhh tidakk!..badan aku terus panas mendadak..dalam masa 10 minit terus badan aku lemah gitu..mata berair..macam nak demam..hubby aku pun pelik..tapi dia kena g main badminton..so tinggal aku sorang bergulung dalam selimut lam bilik..lemah gila badan ku iniii..hubby balik je dia belikan 100plus...wargh..nak telan air pun seksa..aku amik panadol biasa dua biji...tak lama pastu hubby campurkan 2 panadol soluble dalam air bagi aku minum..aku ni yg dalam kesakitan dan penuh seksa..cewah..pun telan la....pas kena 2 biji panadol biasa n 2 panadol soluble terus flat la...sampai esok pagi aku nak bangun pergi keje tapi pale aku pening gila..hingus aku meleleh je cam SINBEI citer ninja boys tu...mata aku takleh bukak langsung sebab melekat ..malam tu kan mata aku berair..rasa nak pitam..aku meraba2 cari pintu bilik air..cuci mata aku sampai leh bukak.then aku sms la kak sutra gtau aku tak dapat datang..dah separuh mati tahan pening kat umah ni..nasib kak sutra paham..ada manusia yang tak paham...siapa dia?ntah ..teka la sendiri..

pagi tu aku terus hibernate sampai tengahari..hubby aku check dahi aku still panas lagi..so dia pun kuar belikan ubat lagi..air cap badak dgn cool fever..aku tidur sampai kul 7petang...then teringat malam jumaat tu kitaorang kena bertolak ke dungun..aduhh..naik bas lagi demam2 ni..so aku paksa2 diri la bangun kemas apa yang patut..hubby aku tempekkan cool fever kat dahi..lega sket sebab aku rasa muka aku kembang semacam..pas habis kemas je aku terus siap2 sambil tunggu Na.member kitaorang..naik bas malam tu aku flat gak la sebab keadaan bas yg sejuk buatkan hidung aku menghasilkan lebih banyak air keramat..yeahhh..sampai hari ni demam still ada lagi..cuma kurang sket..cepat la sembuh..minggu depan nak balik amik anak..kang anak aku lak jangkit demam..huhu..sian kan kat aku

No comments: