Wednesday, January 28, 2009

kepelikkan di hadapan mata

beberapa hari lepas aku ms aku tunggu tren ktm seperti biasa untuk ke tmpt kerja..aku duduk di kerusi besi yang disediakan oleh KTM..di sebelah aku ada sorang lelaki..kinda out of date bagi aku coz speck nya yg ada tali..biasanya aku tengok nenek2 yg pakai speck bertali...lelaki tu pakai outfit yang menggambarkan dia nak ke pejabat ..but no neck tie..n dia pakai sweater yg belakangnya tertulis COSMIC BOWL...aku tak pernah dengar bout COSMIC BOWL...maybe a company..maybe kind of handmade craft..ntah la...dgn kasut kulit dia yang agak lusuh bersama stokin putih yang agak loose..tapi yang membuatkan aku tertanya2..kenapa lelaki ni bercakap seorang diri..aku cuba cari mungkin ada earphone yg bluetooth tu terselit di mana2..tapi tak dijumpai pun..so aku consider dia menyanyi sebab aku tak dengar butiran percakapan dia..tapi sedikit sebanyak aku nervous juga.anything can happen...

tetiba lelaki tu kuar kan satu benda yang aku ingatkan recorder ..rupanya walkman lama yang besar bagak stok boleh baling hanjeng..sekali lagi terlintas kat hati aku 'out of date'..dia sambungkan headphone..n tarik antena walkman tu..panjang gila..kalau tercucuk lobang hidung sape2 memang terkeluar semua taik hidung manusia malang tersebut...yang makin menambah rasa pelik aku..lelaki tu keep press button yang ubah siaran radio sambil headbanging...aku makin nervous n terus bangun ..berdiri di tepi sudut pintu tandas yang agak selamat bagi aku sebab ada beberapa umat turut lepak disitu...aku tunggu tren dgn penuh sabar n gelisah..akhirnya sampai juga..masa aku didalam tren aku cuba pandang keluar..lelaki tu masih di tempat yang sama tapi di dunia yang berlainan....

No comments: