Wednesday, December 17, 2008

cerita hari ini

harini aku bangun dalam kul 6 pagi.pastu berangan2 dulu belek muka depan cermin 15minit...SHITT!! ada dua ketul jerawat naik kat muka aku..eeee bengangnyerrr....!!spoil mood aku pagi2 buta....lantakla...aku cari towel nak g mandi..hubby aku dari semalam tak tidur ngadap pc ..sibuk buat cover utk ep PUSHPAPURA guna adobe illustrator..then aku g mandi..perghh!! leh kencing batu aku dibuatnyerr..sejuk nak mam'***...gigil2 aku mandi...kejap je aku mandi.tak tahan..habis mandi aku bersiap2 dgn terhegeh2 sebab still mamai...tension tul kena touch up2..adeh..tenyeh je la sket2 asal berseri muka..takde la muak orang tgk..

habis bersiap aku check barang2 ape yang tertinggal lam handbag aku..macam biasa aku berangkut dgn handbag n laptop la g keje..aku mana leh hidup tanpa laptop kesayangan ku..wawawawa..hari ni kena pakai baju batik..aku ni jarang pakai baju batik sebab mahal woooo....dalam 6.45am aku n hubby bertolak ke ktm kepong central sebab aku nak keja ktm kul 7.15..kalau awal pagi tak ramai orang n aku leh sampai ofis lam kul 7.45..kalau naik ktm yg kul 7.25 tu alamatnya kul 8 la aku masuk ofis..kang lambat punch lak..

dalam tren aku berdiri je.malas nak duduk..kang payah kuar..so aku layan lagu2 fav sementara nak sampai..bila dah sampai cam biasa kena menapak kat jambatan panjang kat bank negara tu..waaa..masa dalam perjalanan turun kat jambatan panjang tu aku nampak ada sorang pakcik ni dia buta..jual tisu kat situ..sebab hati aku tgk..so aku pun stop ..korek purse tgk berapa duit pecah ada..then aku beli satu tisu then hulurkan seringgit ke tapak tangan pakcik tu..pakcik tu senyum n doakan aku murah rezeki dan sihat selalu...aminnn...pas aku sedekahkan duit kat pakcik tu hati aku sebak gak..aku terpikir mana anak2 pakcik tu atau pakcik tu memang tak kawin..bergenang gak air mata aku..aku tarik nafas panjang2 taknak la sedih2 pagi2 ni...then baru lega...rasa ringan semacam..mood aku pun ok balik..so aku pergi keje dgn hati yg happyyyyyy................

No comments: