Monday, August 17, 2009

the ramen girl


Tadi dalam kul 8.15 rasanya tak silap aku ..citer the ramen girl start kat Star Movies..mula aku ingat citer tipikal.sebab tajuk macam kelakar kan.hehehhe...tapi aku just lepak tgk je..tgk2 Britanny Murphy berlakon.aku memang suka minah blonde ni.cute je.aku amik bubur pulut hitam semangkuk yang aku buat petang tadi.letak depan tv siap dgn teh kopi semua.heheh..baru tgk wayang betul tak.orang tgk wayang sambil makan popcorn.aku makan pulut hitam...baru kampung kan.hahhaha..so aku pun start layan citer ni dgn hubby aku yang comey lotey tu.memang best.cite dia lebih kurang camni aku pendekkan eh.citer sal minah blonde yang nama Abby yang datang ke Tokyo sebab bf dia keje kat situ.alih2 bila dia dah dapat keje situ bf dia selamba dekkk je g blah ke negara mana ntah.so Abby ni terkandas la sorang2 kat Tokyo tu.dahla sepatah haram dia tak paham bahasa Jepun.Depan apartment Abby ni ada kedai Ramen.masa dia duk tgh melayan perasaan kena tinggal dek mamat blonde tu dia nampak kedai ramen tu macam bersinar2...cewah.terus dia pegi ke kedai ramen tu sambil nangis2 layan perasaan dia luah la kat tauke jepun ngan bini dia.so macam ayam ngan itik bersembang la.tiga2 orang pakat tak paham bahasa masing2.hahahha.so after Abby makan ramen tu dia terus rasa lain sebab ramen tu tak macam ramen biasa dia makan.macam ada feel masa makan ramen tu.so dia decided untuk belajar buat ramen.kena lak tauke ramen tu kerek semacam je.macam2 la dia suruh si Abby ni buat sebelum ajar buat ramen dia yang femes tu.so si Abby ni try macam2 semua taruh tapi ramen dia takleh celen ramen sifu dia.sampai satu hari mak sifu dia cakap buat ramen ni sebenarnya kena ada feel.anggap setiap mangkuk ramen kita buat tu sebagai tanda hadiah kepada pelanggan.dalam masa yang sama dia duk belajar buat ramen ni dia kenal sorang mamat korea yang stay kat jepun.memang bercinta bagai nak rak.sekali mamat jepun ni kena g shanghai sebab bos dia suh tugas kat sana.Si Abby ni frust la sebab dia ingat dah 2 kali kena tinggal dgn balak kesayangan dia.satu hari dia buat sup tu sambil teringat kat kekasih korea dia tu.berjurai2 air mata.makcik2 and kawan2 dia yang datang selalu makan ramen sifu dia datang la malam tu.makan lak ramen si Abby ni buat pertama kali.dgn dorang2 sekali berjurai air mata tak tentu pasal pas makan ramen si Abby ni.Kira kena mandrem feel sedih ramen Abby ni la.hehehhe..kira buat pertama kalinya ramen Abby ni menjadi la.so satu hari Abby masuk pertandingan buat ramen.Bf korea dia tiba2 muncul gtau dia dah resign keje and nak buat ramen dgn Abby.feel si Abby ni pun datang.agaknya dia menang la kot dalam competition tu.akhirnya berjaya la si Abby ni jadi pengganti sifu dia siap bukak kedai THE RAMEN GIRL kat negara dia sendiri .Gitu la citer nye.baik korang tgk.beli yang ORIGINAL kayyyhhh!!

No comments: